Nu maakt het toch niet meer uit…..

Nu maakt het toch niet meer uit……
Lekker onverschillig klinkt dit heh?!
En toch maken we ons er allemaal wel eens aan schuldig: ‘los’ gaan met eten omdat we eerder op die dag al een ‘fout’ hebben gemaakt.
Lees dit nogmaals: we maken in ons volle verstand de keuze om na het maken van een foutje, een hele reeks fouten te maken.
Logisch ….
Of toch niet ?
Plaats het eens in perspectief: je stoot jouw teen tegen de tafel (AUWWWW!!) en kiest ervoor om zo hard tegen die tafel te gaan schoppen, totdat jouw enkel is gebroken.
Je draagt 3 volle tassen boodschappen (zo zijn wij vrouwen…), en doordat het te vol zit en te zwaar is , valt er een tas en dus de onderste pot stuk. Goede reden om alles wat in die tas zat tegen de grond aan te kwakken en kapot te gooien.
Jouw salaris is gestort en je gaat lekker shoppen. Je maakt kennis met de mooiste schoenen op aarde: jullie zijn voor elkaar bestemd. Nadeel is wel: je geeft iets meer uit dan gebudgetteerd en je staat wat in het rood. Uiteraard ga je nu door met shoppen tot je niet meer rood kan staan en je alle maximale grenzen hebt bereikt.
Onzin heh ?!
Dit is niet hoe we dat aanpakken: we ‘redden wat er te redden’ valt in bovenstaande voorbeelden.
En we passen onze vervolg acties aan op onze ‘fout’.
En toch gebeurt het regelmatig dat we op het gebied van voeding wel deze onlogische gedachtengang volgen.
Het lichaam neemt gewoon alle calorieën die binnenkomen op, ongeacht de dag/tijdstip/vorige maaltijden.
Dit moet gewoon allemaal verbrand worden. Het maakt dus Wel Degelijk uit !!!
Laat je niet gaan als je gecheat hebt: red liever wat er die dag nog te redden valt!
Je kunt de schade beperken door jouw inname wat te verlagen de rest van de dag.
Vergroot in ieder geval niet de schade door jouw inname nog extra te verhogen!
Cheaten is geen ramp: zolang je er verstandig mee omgaat.
Iedere maaltijd is op zich staand: wees bewust van wat je eet en maak logische keuzes: het maakt namelijk heel erg uit !
Het is het verschil tussen wel of niet jouw doel bereiken en wel of niet trots op jouzelf kunnen zijn !
Wat kies jij ?
Liefs, Liesbeth

Wat is jouw laatste mijlpaal in 2019?

Het bereiken van een mijlpaal in jouw leven is net zo goed een begin als een einde van een periode in jouw leven.

Welke mijlpalen heb jij dit jaar reeds behaald?
Welke successen heb jij op jouw naam gezet?

En welke mijlpaal ga je nog halen, de komende weken?



Ondanks dat 2019 niet meer zo lang duurt, is het nog lang genoeg om wat successen neer te zetten.
Als afsluiting van een periode.
​Bijvoorbeeld als je niet helemaal jouw streefgewicht hebt behaald​​​​​​​​ in 2019.
​De kans dat je dat dan de komende (lastige) weken nog gaat behalen, is niet zo groot. Er zijn namelijk 11 maanden voorbij gegaan zonder dat doel te behalen.

​​Daar zal waarschijnlijk een (kleine) verandering van zetten moeten plaatsvinden om in 2020 meer succes te boeken. Je kunt dit jaar dus afsluiten met een mijlpaal waarin je de benodigde aanpassingen hebt toegepast.

Die mijlpaal geldt dan direct als een begin van een nieuwe periode. Namelijk een periode waarin jij weer het heft in eigen handen hebt en de regie over jouw leven hebt.
Om een nieuw jaar in die staat te starten, belooft veel goeds!
Jij zult jouw ​​goede voornemens van 2020 gaan crushen als jij deze mijlpaal dit jaar nog behaalt.

Het 20 dagen Mentaal Welzijn programma kan jou hier bij helpen.
Je krijgt 20 dagen inzichten, opdrachten en inspiratie om jou mentaal in een gezonde situatie te brengen. In een situatie waarin jij sterk bent, jouw sterk voelt en doelbewust keuzes maakt. Doelgericht en daadkrachtig.

Ieder succes is een gevolg van een mentale kracht. De kracht van overtuiging en vertrouwen.

Die mentale kracht kan jou onaantastbaar en unstoppable maken.

Wil jij deze mijlpaal ook nog dit jaar behalen? Stuur mij dan even een mailtje via info@fabuloustraining.nl.
Voor slechts €20,- krijg jij de handvaten om mentaal welzijn te bereiken voor het einde van het jaar.
Zou dat niet een mooi begin zijn?

Liefs, Liesbeth​​​​​​​​​​​​​

Een dag is nog geen week en een week is nog geen maand…..

Een dag is nog geen week en een week is nog geen maand…..

Momenteel ben ik een paar dagen in Warschau. De locatie waar ik ben, maakt overigens niet uit; dit gaat over iedere andere locatie dan thuis.

Wanneer ik een paar dagen op reis ben met mijn lieve vriendje, dan raakt mijn eetpatroon nog wel eens wat in de war…..

En dan druk ik me netjes uit.

Onderhoudscalorieën Ronald vs Liesbeth: 2:1

Mijn vriendje heeft vrijwel alleen voordelen. Hij heeft echter 1 groot nadeel: zijn onderhoudsnivo van energie inname is 2 x zo hoog als dat van mij. Dit houdt in dat hij letterlijk 2x zoveel kan eten als ik. En dat is oneerlijk.

Ik ben vorige week gestart met dagelijks 0,1 kg vet te verliezen, gedurende 60 dagen.

De eerste week hiervan verliep prima volgens plan.

En toen gingen we weer een paar dagen op reis.

Ik heb gemerkt dat single zijn en je aan het eetschema houden een stuk vanzelfsprekender is dan met een ‘kliko’ in relatie.

Ronald eet ook gezond, laat ik dat vooropstellen. Alleen; een stuk meer dan ik.

Raak ik in de stress nu ik deze dagen niet zo strak in mn plan loop?

Nee hoor. Ik weet heel goed wat ik moet doen om deze week weer te rechtvaardigen.

Nog niet verloren….

Wanneer ik een ‘slechte’ dag heb,  weet ik dat dat nog niet mijn week verziekt. Wanneer ik een ‘slechte’ week heb, weet ik dat dat nog geen slechte maand is.

Oftewel: ik zal volgende week een extra tandje bij (lees: voedsel eraf…) moeten zetten en dan is er niets aan de hand.

Dan heb ik eigenlijk ene win/win situatie: ik heb én een zalige week waarop ik niet gestresst met mn schema onder mn arm door een leuke stad loop, én ik ga gewoon mn doel behalen.

Vanaf volgende week gaan de duimschroeven dus iets strakker voor mij: mijn energietekort gaat iets vergroot worden waardoor ik aan het einde van mijn race nog steeds mijn doel heb behaald.

Vind ik dat leuk? Mwah….. ik hou niet van een energietekort, maar ik hou wel van mijn doelen behalen!

En dus is het leuk!

Benader jij dat alsjeblieft ook zo; het tempo richting jouw doel is niet zaligmakend; zolang jij het doel voor ogen houdt en steeds terug naar de juiste route gaat.

Dan kom je er echt!

Liefs, Liesbeth

 

ps: Nu ik toch jouw aandacht heb, wil ik je toelichten waarom wij naar Warschau gingen: omdat ik dat in een impuls had geboekt. Ik had geen enkele verwachting en vroeg me oprecht af of het wel een leuke stad zou zijn.

Ik kan je inmiddels vertellen; Warschau is heel leuk! Een aanrader!