Hoe de Corona-crisis voor mij persoonlijk een welvaartcrisis werd…

We zijn nu 7 weken onderweg in de Corona crisis.

Dat bleek voor mij voldoende om van ‘niet zo fit’ naar ‘totaal niet fit en veel te zwaar’ te gaan……

De afgelopen maanden waren al een ‘minder gezonde’ fase in mijn leven.

Veel op reis met onze camper en het bijbehorende ‘vakantie-gedrag’ zorgde reeds voor een minder fit en gezond lichaam.

De welvaart toont inmiddels en ik voel me niet fit meer…..

En laat dat nu net zijn wat ik wél wil.

Ik weet dat ik me dan beter voel, dat ik mijn werk beter doe en ik loop simpelweg minder risico op ziekten.

Redenen genoeg dus.

Daarnaast ga ik 10 oktober (als het tzt weer toegestaan is) trouwen met mijn grote liefde in Spanje!!

En geloof me; ik ga veel blijer ‘JA’ zeggen als ik me goed voél!

Het plan

Wat ik ga doen is voor een x aantal weken 1 kg vet per week verliezen.

Ik heb wel een gewicht in gedachten, maar daar ga ik mijzelf niet op vastpinnen.

Ik ga gewoon beginnen en voel en zie in de spiegel wanneer ik ‘content’ ben.

Om de juiste hoeveelheden eiwitten, vetten en koolhydraten binnen te krijgen, ga ik een schema volgen.

Daarin heb ik uitgerekend wat ik nodig heb en mijn voeding dusdanig ingedeeld dat ik niets tekort ga komen.

Om een stok achter de deur te houden volg ik zelf ook mijn 40 dagen programma; daarin krijg ik ‘rake’ mails van mijzelf. Dat helpt ook mij. 🙂

Ik ga eten in de periode van 11.00 ’s ochtends tot en met 20.00 uur ’s avonds; een vorm van Intermittent Fasting.

Dit bevalt mij goed: ik heb in de vroege ochtend nog niet echt trek en doordat ik maar een paar maaltijden hoef te maken, zijn deze allemaal ‘lekker groot’. Oftewel: ik ben niet de hele dag aan het ‘grazen’, maar eet gewoon normale porties.

Tevens eet ik vegetarisch. Dit is geen principieele kwestie. Ik vind het prettig dat ik minder zout eet, als ik geen vlees eet, en daarnaast vind ik het prettig dat ik geen dieren eet. En ik mis vlees niet.

Behalve de eiwitten dan….. Die zal ik dus ergens anders uit gaan halen.

Training

Ik zal iedere dag ‘iets’ aan training doen. Of dit nu 10 minuten is of 1,5 uur. Dat doet er niet toe. Als ik maar iedere dag iets doe.

Regelmatig mijn hartslag heel hoog laat komen.

Verder wil ik 3 x per week krachttraining doen om spiermassa te behouden. Ik wil namelijk een fit én sterk lichaam.

Mijn focus zal liggen op billen en benen trainen. Mijn rug en schouders groeien ‘makkelijk’ en hebben minder de aandacht.

Wegen en meten

Wekelijks zal ik mijzelf meten; de centimeters van mijn borst, buik, heupen en benen.

Dagelijks zal ik mijzelf wegen.

Ik zal wekelijks een verslag leggen van wat er is gebeurt met mij en mijn doel en hoe ik met eventuele tegenslagen om ga.

 

Ik weet als geen ander dat een gezond lichaam bij mijzelf begint. Mijn gezondheid ligt voor een groot deel in mijn handen. En hoe ik door het leven ga ook. En dat is mij veel waard!

Als jij ook een kickstart wilt maken; mail me even! Info@fabuloustraining.nl

Dan maak jij ook grote stappen, de komende weken!

 

Liefs, Liesbeth